تامین نیروی نگهبان و مدیریت آنها

maherniroo-negahban-1

تمرکز و مسئولیت های نیروی نگهبان

محافظت از امنیت یک سازمان، عنصر اساسی در عملکرد و پایداری آن سازمان و فعالیت آن محسوب می شود. به طور معمول، این مسئولیت به عهده نیروی نگهبان پیمانکاری یک شرکت است.

مهمترین اقدام برای مدیریت نیروی نگهبان و موفقیت آنها، داشتن یک فرماندهی مرکزی است که می تواند نظارت بر عملیات و مدیریت منابع، هنگام بروز تهدیدات جانی و مالی را داشته باشد. بسیاری از شرکت ها برای این نقش، مدیر نیروی نگهبان را به کار می گیرند که مزایای بسیاری برای انجام این کار وجود دارد. شرکت خدمات ماهر نیرو پارسا که پیمانکار خدمات تامین نیروی انسانی، تهیه غذا و کترینگ صنعتی، تامین نیروهای نگهبان و تجهیزات حفاظتی، ایجاد و نگهداری فضای سبز می باشد، شما را در تامین نیروی نگهبان به صورت پیمانکاری و در راستای حفاظت از ساختمان و سازمان شما یاری می نماید.

gurd-maherniroo-1

جنبه های مهم در عملکرد یک نیروی نگهبان

آموزش، بررسی درخواست ها و رفع مشکلات مشتریان، ستون فقرات عملکرد هر نیروی امنیتی است. حفظ یک محیط آرام، به دو برابر نیروی متخصص نیاز دارد. نیروی نگهبان به حفظ یک محیط آرام و ایمن در داخل شرکت یا سازمان کمک می کند. بنابراین نیروی نگهبان در ایجاد یک فضای بی خطر و آرام بسیار موثر است. تعداد نیرو براساس استانداردهای دولت، شرکت یا سازمان و صنعت تجاری تعیین می شود. استانداردهای صنعتی که قوی تر هستند و تمایل دارند فراتر از استانداردهای دولتی باشند، باید حفاظت و امنیت در چهارچوب آن گنجانده شود. بینش و اطلاعات ذینفعان به عنوان همکاری برای اطمینان از اینکه هیچ چیز نمی تواند بر امنیت و حفاظت تأثیر منفی بگذارد، یکی از مواردی است که به عنوان سرلوحه نیروهای نگهبانی دنبال خواهد شد. علاوه بر این اختیارات نیروی نگهبان محدود است و بر اساس قوانین و استانداردهای شرکت مشخص می شود اما همیشه باید در نظر داشت که مدیر از دانش و تخصص بالاتری برخوردار است که متناسب با آن می تواند تدابیر مهم امنیتی را به سیستم اعمال کند. یک نیروی نگهبان باتجربه همیشه اقداماتی را دنبال می کند که گاهی ممکن است منجر به افزایش بودجه شود اما در نهایت به حفظ امنیت منطقه و سازمان شما کمک می کند.

maherniroo-security-1

سوابق شغلی نیروی نگهبان

بهترین نیروهای نگهبانی و حافظتی از کجا کار خود را شروع می کنند؟ نیروهای امنیتی و نگهبانی قدیمی از سطح گسترده ای از مردم تشکیل می شوند. برخی از آنها تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و تحصیلات خود را در زمینه حفاظت و امنیت به طور تخصصی به پایان رسانده اند. در حالی که نیروهای قدیمی سابقه بیشتری در اجرای قانون دارند و بیش از تحصیلات از تجربیات و سوابق کاری خود بهره می برند. نیروهای جوانی که شغل خود را تازه شروع می کنند، با نیروهای بازنشسته که به یک فصل جدید از زندگی حرفه ای خود وارد شده اند، با هم ادغام می شوند و یک نیروی ایده آل را تشکیل می دهند تا در کنار هم بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کنند. در این سیستم کارآمد، مدیر نیروی نگهبان و نیروهای امنیتی حتی در صورت انجام برخی وظایف اضافه تر مانند نظارت بر مانیتورینگ و دوربین های امنیتی یا حفظ موقعیت، سعی در حفاظت از سازمان و یا شرکت شما دارند. برای اطمینان از تغییر در الگوهای اولیه برای حفاظت، هر زمانی امکان تغییر در کادر و برنامه ریزی گروه وجود دارد. نگهبان حرفه ای آموزش های مداومی را می بیند که شامل جدیدترین فناوری در حال توسعه است تا در حین خدمت بتواند ساختاری ایجاد کند که منجر به پیاده سازی امنیت در منطقه شود. همچنین توانایی قرارگیری در موقعیت های نظارت بر ماژول ها و موقعیت هایی با مسئولیت های مختلف و در نهایت اختیارات بالاتر را داشته باشد.

maherniroo-security-2

یک مدیر نیروی نگهبان کیست؟

هر موقعیت از یک منطقه، دارای شرایط منحصر به فرد  خود است، اگرچه آنها اغلب در برخی از عناصر با هم شباهت دارند. یک مدیر نیروی نگهبان کلیت دیدگاه امنیتی و حفاظتی را ارزیابی می کند و یک برنامه مدیریتی را که شامل همه جوانب مدیریت و نگهبانی آن منطقه است، برنامه ریزی می کند. مدیر نیروهای نگهبان، نیروهای ثابت را در موقعیت های مختلف از یک منطقه مستقر می کند. صرف نظر از ماندگاری خدمات تیم های پیمانکاری و افراد متخصص نگهبان، مدیر نیروی نگهبان در مرکز عملیات و در جایگاه خود قرار دارد. این موقعیت می تواند به افراد مختلفی انتصاب داده شود، با این حال شرکت خدمات ماهر نیرو پارسا  به دنبال ارائه خدمات عالی و امنیتی و ارائه یک مدیر نیروی نگهبان با نقش بسیار تخصصی و مهم است. این شخص ممکن است اکثر اوقات مدیر امنیت یا رئیس تأسیسات  نامیده شود. همچنین می تواند بخشی از منابع انسانی یک شرکت باشد. شخص یا تیمی که وظیفه این مسئولیت را دارند، به طور کلی برای تخصص خود به یک ساختار خوب از حفاظت و امنیت نیاز دارند که که به عنوان اولین مرحله، ریسک را به طور جامع مورد ارزیابی قرار می دهند. براساس ارزیابی دقیق از نقشه و موقعیت مورد نظر، مدیر نیروی نگهبان می تواند اجرای توصیه های مورد نظر را آغاز کرده و آنچه در گذشته اعمال شده بود را بررسی کند و تغییرات و ایده های جدید را اعمال کند. او به بهترین وجه اولویت ها و جدول زمانی را برای اجرای هر دو عنصر اصلی و جزئی که لازم به نظر می رسد، تعیین می کند.

maherniroo-security-3

استاندارد، انگیزه و پاسخگویی مدیر نیروی نگهبان

پس از استقرار در سمت مدیر نیروی نگهبانی، این متخصص امنیت توسعه استانداردها و فرایندها را برای تعداد زیادی از موارد امنیتی و حافظتی که در چند دسته زیر قرار می گیرند، اجرا خواهد کرد:

– جنبه های استخدام نیروی انسانی از جمله غربالگری، مزایا و حقوق

– آموزش، نظارت و انگیزه

–  مدیریت قراردادها از جمله مدت و پیامدهای مالی

– نظارت مداوم از جمله ارزیابی عملکرد، سرعت پاسخگویی و میزان حرفه ای بودن

– توسعه ای که منعکس کننده رشد مناسب شرکت یا سازمان باشد.

– ادغام تجهیزات و امکانات مبنی بر نیاز و پیشرفت در امنیت

مزایای بکارگیری مدیر نیروی نگهبان

هزینه های حمایت از مدیر نیروی نگهبان به طور مجزا حسابرسی می شود. ارزیابی نیروهای نگهبان نیز برای اطمینان از عملکرد خوب، کارآمد و مؤثر در برابر منابع با ارزش مشتری، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از فناوری های روز دنیا به جای تکیه بر خدمات قدیمی یکی از مزایای بکارگیری مدیر نیروهای نگهبان است. همچنین باید خاطر نشان کرد که گردش مالی مدیر نیروهای نگهبان 70٪ بیش از یک نیروی نگهبان اختصاصی است.

بهترین رویکرد بکارگیری مدیر نیروی نگهبان

نقش یک مدیر نیروی نگهبان نقشی اساسی است که در این سمت بر تمام جنبه های امنیتی و حفاظتی نظارت دارد. در حالت ایده آل یک مدیر نیروهای نگهبان، نیروها را در شرکتی که از آن محافظت می کند، به گونه ای بکار می گیرد که بتواند بهترین حفاظت را از تجهیزات و امکانات سازمان یا شرکت شما به بار آورد. بر این اساس، مدیر به جامعه محلی، اجرای قانون و دانش مربوط به تهدیدات موجود در منطقه احاطه کامل دارد. هنگامی که یک مدیر نیروی نگهبان توسط یک شرکت استخدام می شود، قراردادی بصورت موقت یا دائم با مشتری منعقد می شود تا بر اساس آن مدیریت نیروی حفاظتی را به دست گیرد.