نکات مهم برای تامین نیرو برای انبارها

maherniroo-anbar-1400

تامین نیرو برای انبارها یکی از امورات تخصصی و بسیار مهمی است که در مراکز صنعتی، تولیدی، تجاری و خدماتی انجام می گیرد و برای انجام آن بایستی چندین نکته مهم را مد نظر داشت تا بتوان این اقدام را با کیفیت بهتری انجام داد. انبارها در تمامی مراکز تولیدی و صنعتی، تجاری، خدماتی و غیره از اهمیت بالایی برخوردار هستند و کسی که برای اینکار انتخاب می شود بایستی از تبحر و مهارت بالایی برخوردار باشد تا بتواند امورات محوله خود را با کیفیت بالایی انجام دهد. در مراکز صنعتی بزرگ معمولا چندین انبار با چندین نیروی کاری وجود دارد که هر کدام از آنها زیر نظر یک مسئول کل کار می کنند. در این موارد بایستی تمامی نیروهای انباردار از شرایط و وظایف خود آگاه باشند تا زمینه ترقی یک مجموعه فراهم شود. ما در ادامه متن در مورد تامین نیرو برای انبارها مطالبی ارائه می دهیم.

maherniroo-anbar-1400

آشنایی با انبارداری پیش مقدمه تامین نیرو برای انبارها

تامین نیرو برای انبارها اقدامی است که بایستی بر اساس یک سری اصول و تصمیمات دقیق انجام گیرد تا نیروی استخدام شده بتواند امورات محوله را انجام دهد و بر راندمان و بازدهی یک مجموعه تاثیر مثبت داشته باشد. انباردار یکی از مهمترین پرسنل یک مجموعه کاری به شمار می رود و وظیفه نگهداری از لوازم انبار، نظارت بر ورود و خروج آنها را بر عهده دارد. اهمیت انباردار با این دید که شرکت ها بخش قابل توجهی از سرمایه خود را صرف تامین مواد اولیه و تولید می کنند، بیشتر جلوه می کند. انباردار می تواند به صورت شخصی و یا با همکاری پرسنل دیگر کار کند. انباردار باید در کنار سلامت جسمانی از قدرت تفکر و تصمیم گیری بالایی برخوردار باشد و بتواند نیازهای یک مجموعه کاری را با کمترین زمان و بالاترین دقت از گوشه و کنار انبار جمع آوری کرده  و در اختیار پرسنل و نیروهای مجموعه کاری قرار دهد. انباردار به دلیل جایگاه و اهمیت بالای انبار همواره با قسمت مختلف یک مجموعه در ارتباط است که از جمله آنها می توان به بخش حسابداری، مدیریت، تولید، فروش و غیره اشاره نمود.

maherniroo-anbar-1400

آشنایی با چارت سازمانی انبارداری مورد مهم دیگر جهت تامین نیرو برای انبارها

تامین نیرو برای انبارها بایستی بر اساس چارت های سازمانی تعریف شده انجام شود تا بتوان با کیفیت و سهولت بیشتری یک انبار را مدیریت کرد و بتوان از آن بهترین بازدهی را دریافت کرد. البته باید توجه داشت که طراحی و تعریف چارت سازمانی انبارداری بستگی به وسعت یک مجموعه کاری و نیازهای آن دارد. برای مثال چارت سازمانی انبارداری یک مرکز تجاری با چارت سازمانی انبارهای یک مرکز صنعتی و تولیدی متغیر است و در نتیجه این موضوع وظایف انباردار یک مرکز تجاری با وظایف انباردارهای در کارخانجات دارای تفاوت است. در یک دید و بیان کلی می توان برای تامین نیرو برای انبارها این چارت سازمانی را در نظر گرفت:

·        مدیریت انبار

·        سرپرستی انبار

·        کارگری در انبار

·        کمک انباردار

تامین نیرو برای انبارها گاهی به دلیل وسعت زیاد انبار از بین چندین و گاه ده ها نفر انجام می گیرد و گاهی نیز، ممکن است در یک یا چند نفر خلاصه شود که در این حالت چارت سازمانی فوق در یک یا چند نفر تعریف می شود و این افراد بایستی در سمت های ذکر شده فعالیت نمایند.

maherniroo-anbar-1400

تامین نیرو برای انبارها و مهارت های جسمانی و اخلاقی مورد نیاز انباردار

تامین نیرو برای انبارها بایستی از میان افرادی انجام گیرد که از مهارت کافی برای کنترل و مدیریت یک انبار برخوردار هستند. برای مثال یک نیروی انباردار باید با سیستم ها و روش های انبارداری آشنا باشد تا بتواند لوازم مختلف را دسته بندی کرده و کوتاه ترین و بهترین راه دسترسی را به آنها فراهم کند. مهارت مورد نیاز دیگر برای یک نیروی انباردار کار کردن با رایانه است. امروزه رایانه ها به عنوان یک ابزار کمکی مهم در انبارها به شما می روند که به وسیله آنها می توان مکان دقیق لوازم را در انبارها پیدا کرد و ورود یا خروج لوازم مختلف را ثبت نمود تا بخش های دیگر مثل حسابداری بتوانند تصمیمات لازم را اخذ نمایند. مورد دیگری که در زمره مهارت های نیروی انباردار به شمار می رود و در تامین نیرو باید به آن توجه داشت، مهارت کنترل موجودی و تهیه گزارش است. یک انباردار حرفه ای باید بتواند بسته به نیاز یک مجموعه به صورت روزانه، یا هفتگی، ماهانه و غیره گزارشی از انبار و دارایی آن تهیه کرده و در اختیار مجموعه های مرتبط قرار دهد. انبارها مراکزی هستند که رعایت اصول ایمنی در آنها برای جلوگیری از حوادث شرط اصلی می باشد، به همین دلیل یک انباردار باید با اصول ایمنی انبار آشنا باشد و بتواند از موارد و اتفاقات ناخواسته جلوگیری کند. حفاظت و حمل و نقل کالا در انبار مهارت دیگری است که یک انباردار حرفه ای باید از آنها برخوردار باشد.

تامین نیرو برای انبارها بایستی از میان افرادی انجام شود که از سلامت اخلاقی کامل برخوردار هستند. این مورد برای استخدام تمامی اعضای فعال در یک انبار شرط اصلی است، زیرا انبارها سرمایه یک مجموعه هستند، و وجود افراد بی هویت و فاقد اعتبار در آنها گاهی می تواند پایه های حیات یک مجموعه کاری را متزلزل کند.

maherniroo-anbar-1400

آشنایی با وظایف انباردارها نکته ای مهم در تامین نیرو برای انبارها

تامین نیرو برای انبارها پس از آشنایی با وظایف یک انباردار، کار راحت تری است. البته وظایف انباردار با توجه به چارت سازمانی تعریف شده متفاوت است،  اما در حالت کلی از وظایف انباردارها می توان به نظارت بر چیدمان لوازم در قفسه ها به وسیله کارگران انباردار، ورود و خروج قانونی لوازم از انبار، رعایت اصول ایمنی انبارداری، حفاظت و حمل و نقل کالا در انبار، نظارت بر نظافت انبار به وسیله کارگران انبار، صدور قبوض دریافت و واگذاری کالا، تهیه گزارشات و غیره اشاره کرد.

maherniroo-anbar-1400

بهترین راه تامین نیرو برای انبارها

تامین نیرو برای انبارها اقدامی است که بایستی آن را برابر استانداردهای روز دنیا و با رعایت کلیه موارد فنی و امنیتی انجام داد. با توجه به تفاسیر ذکر شده در بخش های قبل این مقاله مشخص می شود که تامین نیروی انبار یک کار تخصصی است و برای استخدام فرد انباردار بایستی از تخصص و مهارت لازم برخوردار بود و یا اینکه نیروی مورد نیاز خود را از شرکت های تخصصی در این حوزه تامین کرد. ما در شرکت تخصصی ماهر نیرو پارسا در زمینه تامین نیروی انباردار فعالیت داریم و افراد حرفه ای را در اختیار مجموعه های متقاضی قرار می دهیم. نیروهای معرفی شده توسط شرکت ماهر نیرو پارسا دوره های وظایف انباردارها، وظایف انباردارهای در کارخانجات، آشنایی با ایمنی انبارداری، اصول ایمنی، حفاظت و حمل و نقل کالا در انبار را طی نموده اند و یک نیروی کاملا کارآمد می باشند. شما برای تامین نیروی انسانی انباردار و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در تماس باشید.