ایجاد کترینگ صنعتی و تهیه غذا برای مراکز آموزشی

catering-sanati-markaz-amozeshi-maherniroo

ایجاد کترینگ صنعتی و یا همان آشپزخانه صنعتی برای مراکز آموزشی یکی از خدماتی است که امروزه مراکز مختلفی آن را ارائه می دهند. غذا یکی از نیازهای اصلی انسان به شمار می رود که باید در وعده های مختلف بدن از آن استفاده کند و کارکرد تمامی قسمت های بدن انسان به غذا و ویتامین های مختلف آن بستگی دارد. اهمیت غذا و همچنین کیفیت و سلامت آن آنقدر زیاد است که متخصصان تغذیه و جامعه پزشکی همواره به آنها تاکید دارند و به همین دلیل باید برای تهیه انواع غذا آنها را رعایت کرد. شیوه های تهیه غذا بسته به جامعه مصرف کننده آن متفاوت است. برای مثال برای تهیه غذای کم استفاده از آشپزخانه های خانگی کفایت می کند و برای تهیه غذای عمده نیز باید از آشپزخانه های صنعتی و بزرگ استفاده کرد. اهمیت کیفیت غذا در کنار شیوه های تهیه آن باعث شده که برای تهیه غذای عمده مراکز مختلفی راه اندازی شوند که این مراکز به عنوان کترینگ یا آشپزخانه های صنعتی شناخته می شوند. تهیه و توزیع غذا در مراکز خدماتی مختلف که سکونت و یا حضور طولانی مدت در آنها وجود دارد انجام می شود. برای مثال مراکز آموزشی در این دسته جای می گیرند و تهیه غذا و یا راه اندازی کترینگ صنعتی یکی از خدماتی است که در آنها انجام می گیرد و تا حدود زیادی این خدمت در زمره استانداردهای لازم آنها به شمار می رود.

catering-sanati-markaz-amozeshi-maherniroo-1

اهمیت تهیه غذا و ایجاد کترینگ صنعتی در مراکز آموزشی

ایجاد کترینگ صنعتی در مراکز آموزشی و ارائه غذای با کیفیت در وعده های غذایی مختلف یکی از استانداردهایی است که تمامی مراکز آموزشی حرفه ای آن را ارائه می دهند و تقریبا ارائه غذا در محیط های آموزشی  به عنوان یکی از خدمات مهم به شمار می رود. به همین دلیل تمامی مراکز آموزشی دولتی، آزاد و غیرانتفاعی برای جذب بیشتر دانش پذیر باید این خدمت را ارائه دهند، تا بتوانند کلاس های آموزشی خود را در ساعات مختلف برگزار کنند و یکی از دغدغه های دانش پذیران خود را که تهیه غذا است را رفع نمایند.

ایجاد کترینگ صنعتی در مراکز آموزشی به منظور تهیه غذای سالم برای جامعه دانشجویان، دانش آموزان، کارآموزان و غیره انجام می گیرد. تغذیه سالم تاثیر مستقیمی بر روی یادگیری افراد دارد و اگر تهیه غذا با اصول و استانداردهای مناسب انجام گیرد قطعا یادگیری افراد بیشتر و بهتر خواهد بود. در طرف مقابل اگر کیفیت غذای تهیه شده و سلامت آن کافی نباشد، تاثیر سویی بر سلامت و یادگیری دانش پذیران اعمال خواهد شد. به همین دلیل مراکز آموزشی که تهیه غذا را انجام می دهند برای حفظ کیفیت خدمات خود باید با شیوه های حرفه ای و رعایت کلیه نکات بهداشتی و کیفی این کار را انجام دهند.

catering-sanati-markaz-amozeshi-maherniroo-3

مراحل ایجاد کترینگ صنعتی در مراکز آموزشی

ایجاد کترینگ صنعتی در مراکز آموزشی به منظور تهیه غذا برای دانش پذیران و پرسنل آنها مراحل مختلفی دارد. در حالت کلی مراکز آموزشی می توانند برای تهیه غذاهای خود کترینگ را در داخل و یا خارج مرکز آموزشی راه اندازی کنند، و یا در حالت دیگر با یک کترینگ صنعتی قرارداد بسته و به صورت روزانه غذاهای های سفارشی خود را تهیه کنند. بدیهی است که راه اندازی آشپزخانه صنعتی برای این مراکز نسبت به انعقاد قرارداد با کترینگ های صنعتی مزایای بیشتری دارد. در حالت کلی مراحل راه اندازی کترینگ صنعتی در مراکز آموزشی عبارتند از:

·         اخذ مجوز راه اندازی: برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی در محیط های آموزشی باید از مرکز آموزشی و همچنین مراکز بهداشتی مجوزهای لازم در این زمینه اخذ شود.

·         تهیه منو غذایی: برای هرگونه اقدامی در زمینه راه اندازی آشپزخانه صنعتی باید یک منو غذایی تهیه شود. در این منو غذاهای هفتگی و میزان تهیه آنها مشخص می شود. با استفاده از این منو می توان برای مراحل بعدی تصمیم گیری کرد.

·         انتخاب محل مناسب: برای ایجاد کترینگ صنعتی در یک مرکز آموزشی باید بر اساس منوی تهیه شده یک مکان مناسب انتخاب شود. این مکان در مرحله اول باید کیفیت بهداشتی داشته باشد و پس از آن ظرفیت مناسب برای تجهیزات مختلف را داشته باشد.

·         تهیه تجهیزات مناسب: برای تهیه تجهیزات نیز باید بر اساس منو ایجاد شده اقدام کرد. تهیه تجهیزات در حوزه ظروف، تجهیزات پخت و پز و غیره انجام می شود.

·         استخدام پرسنل: در یک کترینگ یا آشپزخانه صنعتی باید از پرسنل مختلف و تخصصی استفاده کرد. استخدام پرسنل باید بر اساس استانداردهای این حوزه و از میان افراد حرفه ای انجام گیرد.

ایجاد کترینگ صنعتی با توجه به مراحل مختلف آن زمان بر بوده و نیاز به تخصص بالایی دارد و همچنین مدیریت آن نیز کاری تخصصی می باشد. به همین دلیل مراکز آموزشی می توانند این خدمت خود را از طریق شرکت های تخصصی در این حوزه دریافت کنند.

catering-sanati-maherniroo-4

ایجاد کترینگ صنعتی و تهیه غذا در شرکت ماهر نیرو پارسا

ایجاد کترینگ صنعتی در محیط های آموزشی یک خدمت تخصصی است که شرکت ماهر نیرو پارسا آن را برای مراکز آموزشی مختلف ارائه می دهد. مدارس شبانه روزی، دانشکده ها و دانشگاه ها، مراکز علمی و کاربردی و همچنین آموزشگاه های خصوصی مراکزی هستند که نیاز به کترینگ صنعتی دارند و با این خدمت می توانند کیفیت کاری خود را ارتقاء داده و به یک مرکز آموزشی حرفه ای تبدیل شوند. به همین دلیل این شرکت تخصصی می تواند نیاز این مراکز را در حوزه تهیه غذا و یا راه اندازی کترینگ صنعتی تامین کند.

ایجاد کترینگ صنعتی و تهیه غذا برای مراکز آموزشی خدمتی است که امروزه شرکت های مختلفی آن را ارائه می دهند و برای دریافت بهترین خدمات باید به شرکت های تخصصی در این حوزه مراجعه کرد. ما در شرکت ماهر نیرو پارسا به صورت تخصصی و حرفه ای در زمینه ایجاد کترینگ صنعتی و تهیه غذا برای مراکز آموزشی فعالیت داریم. همچنین ما در شرکت ماهر نیرو پارسا به صورت تخصصی در این زمینه ورود کرده ایم و بهترین کارشناسان این حوزه را به خدمت گرفته ایم و آمادگی داریم در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به راه اندازی آشپزخانه صنعتی در مراکز آموزشی اقدام کنیم. همچنین ما می توانیم مدیریت کترینگ های صنعتی و تهیه غذای آنها را انجام دهیم. برای این منظور نیز بهترین نیروهای تخصصی این حوزه را تامین می کنیم.

ایجاد کترینگ صنعتی و تهیه غذا در شرکت ماهر نیرو پارسا برابر با آخرین استانداردهای روز دنیا انجام می گیرد. ما در این مجموعه تخصصی آمادگی داریم صفر تا صد راه اندازی کترینگ های صنعتی را انجام دهیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و یا اطلاع کافی از خدمات ما می توانید با کارشناسان شرکت تخصصی ماهر نیرو پارسا در تماس باشید و از آنها جهت ایجاد کترینگ صنعتی و تهیه غذا در محیط های آموزشی مشاوره رایگان و جامع دریافت نمایید.