ایجاد فضای سبز و نگهداری آن در مناطق مسکونی

fazaee-sabz-maherniroo-1

ایجاد فضای سبز و نگهداری آنها یکی از راهکارهای شهرسازی نوین بوده و در زمره استانداردهای جهانی می باشد. انسانی موجودی است که میل به زیبایی داشته و همواره سعی می کند از روش های مختلف جهت میل به زیبایی استفاده کند. برای این کار او گاهی از ابزار شخصی استفاده کرده و یا سعی می کند  و گاهی در مکان های زیبا سکونت می کند. به همین دلیل او با ایجاد ساخت و سازهای زیبا، سعی می کرد میل به زیبایی را که به عنوان یکی از نیازهای او به شمار می رود را، تامین کند. برای زیباسازی محیط زندگی انسان روش های مختلفی وجود دارد که اجرای دکوراسیون داخلی، نماهای بیرونی، المان های تزیینی و همچنین ایجاد فضای سبز از جمله آنها هستند. فضای سبز در محیط های مسکونی، کاری، شهری و غیره اجرا می شود. امروزه فضای سبز مناطق مسکونی از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در ادامه متن فضای سبز مسکونی را تعریف کرده و مزایای آن را عنوان می کنیم.

fazaee-sabz-maherniroo-2

ایجاد فضای سبز مسکونی چیست؟

ایجاد فضای سبز یکی از استانداردهایی است که بایستی در تمامی ساخت و سازهای نوین مسکونی و خصوصا مجتمع های مسکونی رعایت شود. فضای سبز مسکونی به فضایی گفته می شود که معمولا در محیط های مسکونی اجرا شده و درصد خاصی از فضای کلی منطقه مسکونی را تحت پوشش قرار می دهد. معمولا در محیط های مسکونی  برای ایجاد فضای سبز از پوشش هایی گیاهی مناسب با آب و هوای منطقه جغرافیایی استفاده می شود که از عمومی ترین پوشش های گیاهی می توان به چمن و درختان کاج، سرور و همچنین درختان میوه اشاره کرد. برای ایجاد فضاهای سبز در مناطق مسکونی باید از پوشش هایی استفاده شود که حساسیت های عمومی شدید ندارند و در حالت کلی با سلامت عمومی همخوانی دارند. همچنین برای ایجاد فضاهای سبز باید از پوشش هایی استفاده شود که ریزش برگ، گلبرگ و در حالت کلی آلودگی های محیطی کمتری دارند. ایجاد فضاهای سبز در مناطق مسکونی مزایای زیادی دارد که در ادامه متن تعدادی از آنها معرفی می شوند.

fazaee-sabz-maherniroo-3

مزایای ایجاد فضای سبز در مناطق مسکونی و نگهداری آن

ایجاد فضای سبز در مناطق مسکونی دارای مزایای زیادی است و با ایجاد یک فضای مناسب می توان محیط مسکونی خود را به یک محیط مناسب تبدیل کرد. برای مثال ایجاد فضای سبز مناطق مسکونی علاوه بر زیبایی های بصری، باعث کاهش استرس در ساکنین آنها می شود. معمولا اکثر ساخت و سازهای مسکونی در شهرها به صورت آپارتمانی هستند، در نتیجه می توان با ایجاد فضاهای سبز و نگهداری از آنها، تا حدود قابل توجهی استرس های ناشی از زندگی را در محیط های بسته، کم کرد. همچنین در شهرها همیشه مسئله آلودگی هوا وجود دارد، در نتیجه می توان با کمک فضاهای سبز و نگهداری از آنها، هوای سالم تری را در محیط مسکونی خود داشت. فضاهای سبز و تاثیرات آنها در فصل های گرم سال برای مناطق مسکونی مشهود است، این فضاها به دلیل داشتن پوشش گیاهی باعث تولید شدن اکسیژن می شوند و در نتیجه با استفاده از این فضاها می توان گرمای محیط فضاهای مسکونی را کم نمود. همچنین تحقیقات نشان داده که وجود فضای سبز در مناطق مسکونی باعث کم شدن آلودگی های صوتی از آنها می شود. هر چه میزان فضای سبز و پوشش گیاهی آن بیشتر باشد، قطعا آلودگی صوتی کمتری را در محیط های مسکونی شاهد خواهیم بود که این موضوع بر سلامت روحی و روانی افراد ساکن در آنجا تاثیرات مثبتی دارد.

fazaee-sabz-maherniroo-4

ایجاد فضای سبز و نگهداری آن در محیط های مسکونی

ایجاد فضای سبز در محیط های مسکونی باید بر اساس استانداردهای این کار و با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه مسکونی انجام گیرد. البته راه اندازی فضای سبز در یک منطقه مسکونی پایان راه نیست و نگهداری آن اهمیت بیشتری دارد که باید ده ها و شاید سال ها آن را ادامه داد. برای نگهداری فضای سبز باید با کشاورزی و تکنیک های آن آشنا بود تا بتوان فضای سبز سالم و مناسبی داشت. یک فضای سبز باید به صورت منظم و حرفه ای آبیاری شده و به صورت سالانه یا فصلی کود دهی شود. گاهی برخی از بیماری ها در یک فضای سبز بروز می کنند که در صورت عدم کنترل می توانند نابودی فضای سبز را در پی داشته باشند. همچنین علف های هرز نیز می توانند رشد یک فضا سبز را مختل کرده و به مرور زمان زمینه نابودی آن را فراهم کنند. به همین دلیل توصیه می شود برای نگهداری فضای سبز از نیروهای تخصصی در این حوزه استفاده شود.

fazaee-sabz-maherniroo-5

بهترین مرکز ایجاد فضای سبز و نگهداری آن

ایجاد فضای سبز و نگهداری آن یک کار تخصصی است که امروزه شرکت های خدماتی آن را برای پروژه های مسکونی مثل مجتمع های مسکونی آپارتمانی، ویلاها و حتی منازل شخصی انجام می دهند. استفاده از خدمات این شرکت ها مزایای زیادی دارد و می توان طی عقد یک قرارداد با آنها صاحب یک فضای سبز حرفه ای شد و یا اینکه نگهداری آن را برای مدت کوتاه و یا طولانی به این شرکت ها واگذار کرد. ما در شرکت تخصصی ماهر نیرو پارسا به صورت حرفه ای در زمینه راه اندازی انواع فضای سبز مناطق مسکونی فعالیت داریم و همچنین آمادگی داریم برای نگهداری فضای سبز مناطق مسکونی با علاقه مندان همکاری های کوتاه و بلند داشته باشیم. ما در شرکت ماهر نیرو پارسا از بهترین کارشناسان این حوزه کمک گرفته ایم و بر اساس آخرین استانداردهای روز دنیا و شرایط محیطی و همچنین آب و هوایی منطقه مسکونی، پوشش گیاهی مورد نظر را ایجاد می کنیم. همچنین گاهی فضای سبز موجود بوده و ما کار بهسازی و نگهداری آن را انجام می دهیم. هر فضای سبز عمر معینی دارد و پس از آن باید بهسازی و تعمیرات در آن انجام گیرد ما در شرکت تخصصی ماهر نیرو پارسا این خدمت را برای محیط های مسکونی مختلف انجام می دهیم. .و بابت تمامی خدمات ارائه شده بهترین تعرفه را از مشتریان خود دریافت کرده و بابت حسن انجام خدمات ضمانت کامل می دهیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه و دریافت مشاوره رایگان در مورد ایجاد فضای سبز و نگهداری آن می توانید با همکاران ما در شرکت تخصصی ماهر نیرو پارسا در تماس باشید.