تامین نیروی انسانی در شهرک صنعتی کاسپین 2 آبیک

شهرک صنعتی کاسپین 2

شهرک های صنعتی نوین :

امروزه  کارخانجات صنعتی با رعایت اصول مهندسی تحت نظارت و مدیریت تخصصی سازمانی تحت عنوان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی که در اکثر استان‌های کشور فعالیت دارد  فضایی خارج از محدوده شهری بنا می شوند و با تحقیق و ارزیابی‌های علمی و تخصصی دسترسی‌ها و منابع مورد نیاز واحدهای صنعتی پیش‌بینی و مهیا می گردد . در این مقاله سعی داریم ضمن  معرفی شهرک صنعتی کاسپین 2 آبیک در خصوص خدمات تامین نیروی انسانی قابل ارائه توسط شرکت ماهر نیرو پارسا به کارخانجات و شرکت‌های صنعتی آن بر اساس نیاز مدیران منابع انسانی مطالبی را بیان نماییم.

شرکت ماهرنیروی پارسا با ارائه خدمات تامین نیروی انسانی در کارخانجات شهرک صنعتی کاسپین 2 آبیک به صورت پیمانکار حجمی ارائه خدمات می نماید.

شهرک صنعتی کاسپین2 آبیک:

شهرک صنعتی کاسپین2 در شمال شهرستان آبیک در استان قزوین واقع شده است که طبق اعلام برخی منابع زیرساخت اولیه پیش بینی شده برای این شهرک صنعتی زمینی به مساحت تقریبی 400 هکتار پیش بینی گردیده که در حال حاضر 100 هکتار از آن تامین شده است و فعال می باشد و طی سنوات آتی صد هکتار دیگر به مساحت مذکور قابل افزایش است و جزو یکی از شهرک های صنعتی بسیار ایده آل برای سرمایه گذاری می باشد که تقاضاهای زیادی نیز از سوی سرمایه گذاران برای احداث کارخانجات و سرمایه گذاری در این شهرک به شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین ارائه گردیده است.

مزایای احداث واحد صنعتی در شهرک صنعتی کاسپین 2:

این شهرک صنعتی در همجواری شهرک دانشگاهی آبیک در ضلع شمالی شهر و همجوار اتوبان قزوین-کرج واقع شده است که در سال 1397 نیز توسط مسئولان استانی 4 شرکت صنعتی در این شهرک صنعتی شروع به فعالیت نمودند و زمینه ساز فعالیت تقریبا 550 نفر نیروی کار در این شهرک صنعتی گردیدند که  از شرکت های تازه تاسیس در این شهرک صنعتی می توان شرکت پارس رول فرم ، شرکت فیدارسازه، شرکت نوآور ارتباط صنعت و شرکت صنعتی قرار پویان آزاد را نام برد.

از مزایای سرمایه گذاری در این شهرک صنعتی همجواری این شهرک صنعتی به آزادراه قزوین کرج و نزدیکی آن به مراکز استان های قزوین، البرز و تهران (پایخت) را نام برد به طوری که فاصله تردد از مراکز استان های قزوین و البرز تا این شهرک صنعتی تقریبا 40 دقیقه و از تهران تقریبا یک ساعت است. ویژگی بارز دیگر که موجب علاقمندی سرمایه گزاران به این شهرک صنعتی نزدیکی شهرک صنعتی به شهرستان آبیک و استاندارد بودن مسیر ترددی آن است.

دیگر ویژگی ها:

از آنجا که ایستگاه مترو هشتگرد در ابتدای سال 1399 افتتاح گردید و ایجاد این فرصت و امکان موجب رونق بازار خرید و فروش و توسعه در شهر جدید هشتگرد در همسایگی شهرستان آبیک میگردد احتمال توسعه خط تردد مترو به استان قزوین از مسیر شهرستان آبیک نیز دور از ذهن نیست چراکه ساکنین شهرستانهای همجوارهشتگرد (آبیک) نیز امکان استفاده از این موقعیت جدید را دارند و به تبع آن ساکنین شهرستان آبیک نیز از این امتیاز بهره‌مند می گردند.

همانطوریکه می‌دانید اصلی ترین سرمایه شرکت ها و کارخانجات صنعتی و تولیدی نیروی انسانی آن سازمان صنعتی است به گونه ای که نقش مستققیم ارتقاء کمی،سطح کیفی و صرفه جویی در هدر رفت مواد اولیه و انرژی بکارگیری  نیروی کار منضبط و دلسوز است.

شرکت ماهر نیروی پارسا:

شرکت ماهر نیرو پارسا نیز در راستای تامین نیروی انسانی کارخانجات صنعتی و شرکت های تولیدی با بهره گیری از سامانه جامع نیروی انسانی خود بدون واسطه با نیروی کار در سه گروه کارگر ساده، نیروی کار نیمه متخصص و متخصص اقدام به پذیرش نیروی انسانی مورد نیاز می نماید و بر اساس ماموریت های محوله و همفکری و با کارفرمایان و بهره گیری تجارب کاری خود نیروی انسانی  مورد نیاز را به چرخه تولید و مدیریت منابع انسانی معرفی می نماید و من ارتباط و تعامل با کارکنان جهت ارتقاء سطح هوشیاری علمی و روانی کارکنان در راستای ارائه خدمت دلسوزانه و در نهایت امر بقاء کاری کارفرمایان اقدام می نماید.

تامین نیروی انسانی حجمی کارخانجات:

این شرکت تامین نیروی انسانی به صورت پیمانکاری حجمی نیروی مورد نیاز خود را جهت تامین شرکت های صنعتی عموما از نزدیک ترین مراکز شهری همجوار کارخانه طرف قرارداد تامین می نماید و دلیل این امر را کوتاهی مسافرت و کاهش هزینه های تردد و پیشگیری از خطرات و حوادث احتمالی می داند اگرچه طولانی بودن مسیر ترددی موجب خستگی کارکنان و هدر رفت زمان استراحت آنان می‌گردد که این مطلب جزو موارد بسیار با اهمیت در زمینه مدیریت منابع انسانی سازمان ها می باشد.

منابع تامین نیروی اسانی:

در شهرک صنعتی کاسپین 2 آبیک شهرهای نظرآباد، قزوین، هشتگرد، کرج و حتی اشتهارد امکان پذیرش نیروی مورد نیاز را دارند و به ترتیب اولویت شهرستان آبیک و نظرآباد در اولویت پذیرش نیروی انسانی می‌باشند.

اشتغال زایی جوانان در کارخانجات صنعتی:

یکی از مهمترین نقاط قوت شهرک صنعتی کاسپین 2 آبیک به جز دسترسی آسان و سایر مواردی که ذکر شد جوان بودن آن است که همان‌طوریکه در ابتدا نیز بیان شد امکان گسترش آن تا سه برابر ظرفیت سطح بهره برداری را دارد و با تحقیق و نظارت تخصصی شرکت شهرک های صنعتی مطمنا در آینده ای نزدیک با توسعه علمی جزو بهترین شهرک های صنعتی استان قزوین و بهترین هدف برای سرمایه گذارن خواهد بود.

همزمان با توسعه شهرک صنعتی کاسپین 2 امکان اشتغال بیشتر جوانان بومی شهرستان های همجوار نیز وجود دارد و با کاهش بیکاری شاهد کاهش معضلات اجتماعی و افزایش رفاه و امنیت و توسعه شهری نیز خواهیم بود. مسئولان استانی با آگاهی از اثرات مثبت و محسنات توسعه شهرک های صنعتی طی سال های اخیر ضمن تلاش در جهت اشتغال زایی با ایجاد و تقویت شهرک های صنعتی سعی بر اشتغال زایی جوانان را نموده اند.

فرصتی مناسب برای شرکت های دانش بنیان:

اگرچه در سال های اخیر شرکت های دانش بنیان نیز با جذب اعتبارها و مشوق های مالی و مالیاتی موفق به کسب افتخارات زیادی بوده اند و شهرک صنعتی کاسپین 2 نیز ضمن همجواری با شهرک دانشگاهی آبیک یکی از بهترین شهرک های صنعتی جهت تاسیس کارخانجات مدرن بر پایه علم ودانش نوین می باشد.

سخن آخر مقاله:

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا ضمن معرفی شهرک صنعتی کاسپین 2 آبیک به حوزهای جذب منابع انسانی آن و نیز معرفی خدمات شرکت تامین نیروی انسانی ماهر نیرو پارسا بپردازیم اگرچه در این شهرک صنعتی قابلیت توسعه بسیاری را دارد ولی همچنان شرکت های معتبری نیز مانند آریا الکترو کاوش صنعت، شرکت ماشین سازی پارس صنعت البرز و … نیز در حال فعالیت می باشند.

امید است با تلاش مسئولان امر و سرمایه گذاری های هدفمند و صحیح بر پایه علم و آینده نگری شاهد ارتقاء و توسعه این شهرک صنعتی در سطح استان قزوین و موجب اشتغال جوانان و هموطنان عزیزمان باشیم.