ایجاد فضای سبز و نگهداری آن در محیط های صنعتی

fazae-sabz-maherniroo-1

ایجاد فضای سبز و نگهداری آن یکی از اقدامات مهمی است که تمامی پروژه های صنعتی آلاینده بایستی آن را به منظور رفع آلودگی های صنایع خود انجام دهند. ما در عصر صنعت و تکنولوژی زندگی می کنیم. هر روزه مساحت جنگل ها که به عنوان ریه های کره زمین به شمار می روند، کمتر می شود، و در مقابل آلاینده های صنعتی بیشتر می شوند. از طرفی صنایع مختلف و محصولات یا فرآورده های آنها نیازهای جامعه مدرن به شمار می روند، به همین دلیل بایستی در کنار تولید امورات صنایع، به حفاظت از محیط زیست و سلامت جامعه نیز اهمیت داده شود. امروزه اکثر کارخانجات در سراسر دنیا به منظور کاهش آلایندگی های خود از فیلترهای خاص، تغییر در روش های تولید و همچنین ایجاد فضا سبز استفاده می کنند. در میان روش های ذکر شده ایجاد فضاهای سبز و نگهداری آنها دارای اهمیت بسیار زیادی است ، و به کمک این اقدام می توان آلایندگی ها صنعتی را تا حدود زیادی کاهش داد. ما در ادامه این متن مزایا، مراحل و بهترین شیوه ایجاد و نگهداری فضای سبز محیط های صنعتی را معرفی می کنیم.

fazaee-sabz-maherniroo-2

مزایای ایجاد فضای سبز و نگهداری آن در محیط های صنعتی

ایجاد فضای سبز در محیط های صنعتی یک اقدام موثر است که برای صاحبان صنایع و جامعه پیرامون آن دارای مزیت است. از مهمترین مزایای ایجاد فضای سبز و نگهداری آن در محیط های صنعتی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • سلامت نیروهای انسانی: نیروهای انسانی فعال در یک پروژه صنعتی برای کار کردن بیش از هر چیزی نیاز به هوای سالم دارند، به همین دلیل می توان با ایجاد فضای سبز در محیط پیرامون صنایع، احتمال بیماری و در نتیجه افت بازدهی را کاهش داد.
  • زیبایی بصری: داشتن فضای سبز در محیط های صنعتی یکی از روش های کسب استانداردهای مختلف است. همچنین با این شیوه می توان زیبایی بصری در محیط ایجاد کرد، که قطعا بر ارزش مالی پروژه و همچنین بازدهی پرسنل کاری آن موثر است.
  • کاهش آلودگی: صنایع آلاینده معمولا به دلیل آلودگی های متعدد خود، باعث آلودگی هوای پیرامون خود می شوند. در نتیجه برای تصفیه این هوای آلوده بهترین کار استفاده از فضای سبز طبیعی است. در مورد تاثیر فضای سبز بر تصفیه هوا نظرات متعددی وجود دارد، اما مهمترین چیزی که در این حوزه مفید است، تولید اکسیژن سالم توسط درختان و تزریق آنها به محیط است، که بر اهمیت فضای سبز افزوده است.

پایداری صنعت: معمولا صنایع در نزدیکی مناطق شهری راه اندازی می شوند و به همین دلیل در صورت تولید آلودگی فراوان و تزریق آن به مناطق مسکونی، امکان جمع آوری آنها از طریق مراکز بهداشتی، محیط زیست و مراجع قضایی وجود دارد. در نتیجه می توان با ایجاد فضای سبز و نگهداری آن تا حدود زیادی از آلایندگی ها و چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

fazae-sabz-maherniroo-3

مراحل راه اندازی و ایجاد فضای سبز در محیط های صنعتی

ایجاد فضای سبز در هر منطقه جغرافیایی و مکان مورد نظر ویژگی ها و مراحل خاص خود را دارد. به همین دلیل برای انجام آن بایستی از کارشناسان این حوزه کمک گرفته شود. اما در حالت کلی از  مهمترین مراحل راه اندازی و ایجاد و نگهداری فضای سبز در محیط های صنعتی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • انتخاب زمین مناسب: برای ایجاد و نگهداری یک فضای سبز در محیط صنعتی باید در انتخاب زمین نهایت دقت و توجه خرج شود. این فضای سبز باید در منطقه ای ایجاد شود که علاوه بر داشتن جلوه، بهترین بازدهی را به همراه داشته باشد. برای این کار بایستی بر طبق نوع صنعت، و فضای محیط سبز، نسبت به انتخاب محیط اقدام شود.
  • طراحی نقشه و تعیین پیش نیازها: برای ایجاد فضای های سبز بایستی نقشه درستی از آنها تهیه شده و بر اساس نقشه، نسبت به تعیین پوشش گیاهی، خاک مناسب، مصالح مورد نیاز، سیستم های آبیاری و غیره تصمیم گیری شود.
  • اجرای فضای سبز: پس از طراحی نقشه و تعیین پیش نیازها بایستی نسبت به ایجاد فضا با استفاده از استانداردهای روز دنیا اقدام شود. یک فضای سبز بعد از احداث قابلیت جابجایی و یا تغییر چندانی ندارد، به همین دلیل بایستی در مرحله اجرا، با نظرت کارشناسان این حوزه گودبرداری ، کاشت نهال ها در جای مناسب، زیر ساخت های آب رسانی و غیره به درستی اجرا شوند. پس از این مرحله بحث نگهداری فضای سبز اهمیت پیدا می کند که ما در ادامه متن به معرفی و توضیح آن می پردازیم.
fazae-sabz-maherniroo-4

نگهداری مهمترین اقدام پس از ایجاد فضای سبز در محیط های صنعتی

ایجاد فضای سبز در محیط های صنعتی پایان کار نیست و در واقع شروع کار می باشد. معمولا تصمیم گیری در مورد ایجاد یک فضای سبز و ایجاد آن زمان چندانی نمی گیرد، اما نگهداری آن می تواند تا سال ها و شاید قرن ها ادامه داشته باشد. برای نگهداری فضای سبز در محیط های صنعتی بایستی از کارشناسان کشاورزی و فضای سبز، و همچنین کارشناسان حوزه صنعت کمک گرفته شود. این افراد می توانند در تعامل با یکدیگر یک فضای سبز مناسب و حرفه ای راه اندازی کنند. معمولا گرانی زمین، تجهیزات و مصالح راه اندازی و همچنین مسئله تامین آب مواردی هستند که باعث فرار صنایع از راه اندازی فضای سبز می شوند. اما اگر این اقدام توسط کارشناسان این حوزه انجام گیرد، ایجاد و نگهداری آن کار آسانی خواهد بود. امروزه مجموعه های تخصصی برای ایجاد و نگهداری فضای سبز صنعتی راه اندازی شده اند که یکی از این مجموعه های تخصصی، شرکت ماهر نیرو پارسا است.

fazae-sabz-maherniroo-5

ایجاد فضای سبز صنعتی و نگهداری آن در شرکت ماهر نیرو پارسا

ایجاد فضای سبز صنعتی و نگهداری آن خدمتی است که ما به صورت کاملا تخصصی در شرکت ماهر نیرو پارسا آن را ارائه می دهیم. ما در این شرکت تخصصی برای ایجاد و نگهداری فضاهای سبز در محیط های صنعتی از بهترین استانداردهای روز دنیا، و بهترین کارشناسان این حوزه استفاده می کنیم، و به همین دلیل با بهترین قیمت و کیفیت پروژه های خود را اجرا می کنیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در این حوزه می توانید با همکاران ما در شرکت ماهر نیرو پارسا در تماس باشید.