بهترین مرکز تخصصی تامین نیروی انسانی خدماتی

niro-ensani-khadamati-maherniroo-1

تامین نیروی انسانی خدماتی یکی از نیازهای اصلی تمامی پروژه های مختلف به شمار می رود. هر پروژه کاری برای اجرای دقیق برنامه ریزی امورات مختلف خود نیازمند یک سری نیروهای تخصصی و غیر تخصصی است. در واقع یک مجموعه کاری، از گروه مختلفی از انسان ها با تخصص های مختلف تشکیل شده است، و هر کدام از آنها وظیفه ای خاص بر عهده دارند، و فرایند کاری آنها خواسته و ناخواسته با یکدیگر در ارتباط است. به همین دلیل می توان فعالیت یک مجموعه کاری را به نیروهای مختلف وابسته دانست. به طور معمول در هر پروژه کاری نیروهای تخصصی بیشتر به نظر می آیند و کمتر از نیروهای خدماتی که در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، صحبت می شود. برای مثال در یک بیمارستان عموما افراد پزشکان و پرستان و یا حتی نیروهای اداری را می شناسند و با آنها تعامل دارند و کمتر با نیروهای خدماتی این مرکز برخور می کنند. اما واقعیت این است که نیروهای تخصصی برای انجام وظیفه خود نیاز به نیروهای خدماتی دارند، و بدون این نیروها پیشبرد اهداف پروژه کاری سخت و گاها ناممکن خواهد بود. به همین دلیل امروزه از نیروهای خدماتی به صورت گسترده در انواع مراکز خدماتی و درمانی، تجاری، اداری، آموزشی، امورات شهری و غیره استفاده می شود. در نتیجه همواره بخشی از تمرکز پروژه ها و سازمان های مختلف بر روی مدیریت و تامین نیروی انسانی خدماتی متمرکز است. ما در ادامه این متن نکاتی کاربردی در مورد تامین نیروی انسانی حوزه خدمات ارائه می دهیم.

niro-ensani-khadamati-maherniroo-2-2

چرا تامین نیروی انسانی خدماتی صورت می گیرد؟

تامین نیروی انسانی خدماتی به این دلیل انجام می گیرد که این نیروها به عنوان سرمایه اصلی شرکت ها و مراکز مختلف به شمار می روند. در واقع این نیروها در بخش های خدماتی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و به واسطه تلاش آنها ارباب رجوع و طرف های کاری به یک مرکز مراجعه کرده و امورات مختلف را در یک شرایط ایده آل انجام می دهند. از مهمترین کارهایی که نیروهای خدماتی در یک مجموعه انجام می دهند می توان به این موارد اشاره کرد:

·         امورات تنظیف در بخش های مختلف

·         امورات تهیه ابزار و خوراکی های پذیرایی

·         جابه جایی وسایل در مجموعه بنا به درخواست پرسنل

·         کنترل و رفع ایرادات تجهیزات و تاسیسات

·         انجام امورات خدماتی بین سازمانی مثل رد و بدل کردن نامه ها و بخش نامه ها

تامین نیروی انسانی خدماتی در صورتی دارای بازدهی است که سازمان مورد نظر نیز در قبال این نیروها وظایف خود را انجام دهد. برای مثال تهیه وسایل مختلف برای امورات خدماتی و نظافتی، تهیه شوینده ها و مواد بهداشتی، تهیه ابزار و لوازم پذیرایی، پرداخت مناسب و به موقع حقوق و غیره مواردی هستند که سازمان ها می بایستی در قبال نیروهای انسانی خود آنها را رعایت کنند.

niro-ensani-khadamati-maherniroo-33

بهترین افراد برای تامین نیروی انسانی خدماتی چه کسانی هستند؟

تامین نیروی انسانی خدماتی برای امورات مختلفی انجام می گیرد و این کار نیاز به توانایی و تخصص خاصی ندارد و بسیاری از افراد توانایی انجام آن را دارند. ولی برای انتخاب یک نیروی خدماتی مواردی است که بایستی حتما آنها را مد نظر داشت. معمولا امورات خدماتی نیاز به توان و پشتکار کافی دارند و به همین دلیل نیروهایی که در این بخش فعالیت می کنند باید از تعهد شغلی کافی برخوردار باشند تا بتوانند امورات خدماتی یک مجموعه را انجام دهند. برای مثال اگر امورات نظافتی یک زمان به صورت مناسب انجام نگیرد، بی نظمی در سازمان مشاهده می شود و این مورد می تواند بر نگرش مراجعه کنندگان به سازمان و مجموعه مربوط تاثیر منفی داشته باشد. افرادی که دارای کبر و غرور کاذب هستند و از علاقه و پشتکار کافی برخوردار نیستند، برای این حرفه مناسب نمی باشند. همچنین شرط دیگری که در تامین نیروی انسانی باید به آن توجه داشت سلامت جسمی و روحی افراد است. ممکن است برخی از افراد دارای معلولیت ها و بیماری های خاصی باشند که آنها را در انجام بعضی امورات ناتوان کرده است. به همین دلیل این افراد برای انجام امورات خدماتی مناسب نیستند اما در موارد خاص می توان با تصمیم مدیریت چنین افرادی را برای بعضی از امورات جزئی استخدام کرد. اما افرادی که از سلامت روحی برخوردار نیستند، برای انجام امورات خدماتی توصیه نمی شوند. نیروهای خدماتی معمولا با تمامی پرسنل یک سازمان و مراجعه کنندگان آنها برخورد دارند و هرگونه رفتار سویی از طرف آنها می تواند بر بازدهی پروژه و یا اعتبار آن در بین عموم تاثیرگذار باشد. با این تفاسیر می توان استخدام و تامین نیروی انسانی را یک کار تخصصی عنوان کرد.

niro-ensani-khadamati-maherniroo-4

استخدام و تامین نیروی انسانی خدماتی

تامین نیروی انسانی خدماتی به مانند تامین نیروهای کاری دیگر نیازمند طی نمودن مراحل استخدامی مختلف است. این نیروها را بایستی از طریق فراخوان و مصاحبه های مختلف جذب کرد. بعد از این کار نیز بایستی نسبت به امورات استخدامی آنها اقدام شود. انعقاد قرارداد، تعیین حقوق، تعیین وظایف کاری، بیمه کاری و غیره مواردی هستند که در تامین نیروی انسانی حوزه خدمات باید به آنها توجه کرد. بدیهی است که پس از انعقاد قرارداد دو طرف کاری نسبت به یکدیگر وظایفی دارند و می بایستی آنها را به بهترین نحو انجام دهند. این موارد در سازمان ها و مجموعه های مختلف باعث شده که همواره قسمت قابل توجهی از تمرکز سازمان بر روی کارکرد نیروهای انسانی خدماتی باشد، و این مورد، تاثیرات نامطلوبی بر روی بازدهی فعالیت اصلی پروژه داشته و باعث اعمال هزینه های بیشتر می شود. برای رفع این مشکل امروزه اکثر پروژه ها تامین نیروهای انسانی خود را از طریق شرکت های واسط این حوزه انجام می دهند. و طی عقد قرارداد با یک شرکت از این نیروها به صورت غیر مستقیم در سازمان خود استفاده می کنند.

niro-khadamati-maherniroo-4

بهترین شرکت واسط تامین نیروی انسانی خدماتی

تامین نیروی انسانی خدماتی توسط شرکت ها واسط مزایای زیادی برای یک مجموعه به همراه دارد. برای مثال امورات استخدامی، حقوق و غیره این افراد در حوزه وظایف شرکت تامین نیرو کننده است و سازمان ها تنها از خدمات این نیروها در مجموعه خود بهره می برند. ما در شرکت ماهر نیرو پارسا در زمینه تامین نیروی های انسانی خدماتی مجموعه های مختلف فعالیت داریم و نیروهایی متعهد و حرفه ای را در اختیار سازمان های مختلف شخصی و دولتی قرار می دهیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در تماس باشید.