مزایای و نکات مهم در تامین نیروی انسانی به صورت غیر مستقیم

niro-ensani-maherniroo

تامین نیروی انسانی یکی از مهمترین اقداماتی است که پروژه های مختلف کاری برای انجام امورات خود باید آن را انجام دهند. عصر حاضر، عنصر تکنولوژی به شمار می رود و تکنولوژی در تمام ابعاد زندگی انسان دیده می شود. در واقع تکنولوژی مهمترین بحث جامعه امروز است و در امورات خانگی تا صنعتی و خدماتی از آن استفاده می شود. بیشترین کاربرد تکنولوژی در صنعت است. در صنایع مختلف از خطوط تولید گرفته تا حمل و نقل و غیره، از مزایای علم الکترونیک استفاده می شود، و این موضوع باعث شده که استفاده از نیروهای انسانی به دلیل هوشمند شدن صنایع تا حدود قابل توجهی کاهش یابد، اما همچنان نیروهای انسانی مهمترین بخش صنایع به شمار می روند و بدون وجود آنها حتی تجهیزات الکترونیک نیز نمی توانند فعالیت داشته باشند. به همین جهت همواره برای فعالیت واقعی مراکز و صنایع مختلف به نیروهای انسانی احتیاج است. به طور کلی نیروهای انسانی به دو دسته نیروهای تخصصی و غیر تخصصی تقسیم می شوند و برای استخدام هر یک از آنها باید بر اساس دستورالعمل خاص رفتار کرد.

تامین نیروی انسانی برای مراکز و پروژه های مختلف به روش های گوناگونی انجام می گیرد که در حالت کلی در دو دسته استخدام دائم و استخدام قراردادی انجام می گیرد. امروزه عمده بکارگیری نیروی های انسانی به صورت قراردادی و شرکت انجام می گیرد. ما در ادامه این متن مزایای تامین نیروی انسانی به صورت غیر مستقیم یا همان  قراردادی را مورد بررسی قرار می دهیم.

niro-ensani-maherniroo-2

مزایای تامین نیروی انسانی غیر مستقیم یا قراردادی

تامین نیروی انسانی به صورت غیر مستقیم یا همان قراردادی برای پروژه های کاری مختلف دارای مزایای زیادی است. و دلایل استفاده گسترده از این شیوه بکارگیری عبارتند از:

·         رهایی از دردسرهای مراحل استخدام: همواره استخدام برای سازمان ها و مراکز مختلف دردسرهای خاص خود را دارد، و بایستی در چندین مرحله زمان گیر این اقدام صورت گیرد. که انجام این کار بر بازدهی مطلوب یک مجموعه تاثیرمنفی دارد. چون خواسته و ناخواسته سطوح مختلفی مدیریت یک مجموعه با آن درگیر می شوند. در نتیجه می توان با کمک شرکت های تامین کننده نیروهای انسانی از این مراحل سخت و دردسرهای آنها رهایی یافت.

·         کم کردن تعهدات: پس از استخدام نیروهای انسانی یک سری تعهدات دو طرفه بین نیروهای کاری و پروژه ها ایجاد می شود که هر دو طرف بایستی به وظیفه های خود به شکل اصولی عمل کنند تا بازدهی کاری پروژه حاصل شود. برای مثال بیمه نیروهای انسانی یکی از مواردی است که همواره دردسرهای خاص خود را ایجاد می کند، و به همین دلیل مراکز و پروژه های مختلف می توانند با تامین نیروهای انسانی به صورت غیر مستقیم از این دردسرها رهایی یابند.

·         استخدام نیروهای تخصصی: یکی دیگر از مزایای تامین نیروی انسانی از طریق شرکت های واسط یا استخدام غیر مستقیم این است که می توان نیروهای تخصصی را برای هر رشته کاری استخدام کرد. در واقع از این شیوه نیروهایی بکارگیری می شوند که ممکن است دارای چندین سال تجربه باشند، و به همین دلیل می توان بدون در نظر گرفتن سن از تجربه کاری آنها برای مدتی معین در یک پروژه کاری استفاده کرد و کیفیت کاری پروژه خود را ارتقا بخشید.

بکارگیری محدود نیروها: بعضی از پروژه ها به صورت موقت ایجاد می شوند و یا اینکه به صورت موقت به برخی از مشاغل کاری نیاز دارند، در نتیجه می توان با کمک شرکت ها قراردادی، به صورت موفت تامین نیروی انسانی را انجام داده و آنها را برای بازدهی و پیشبرد امور به خدمت گرفت. و در پایان مدت تعیین شده آنها را به شرکت های تامین کننده ارجاع داد.

niro-ensani-maherniroo-4

نکات مهم در تامین نیروی انسانی غیر مستقیم یا قراردادی

تامین نیروی انسانی غیر مستقیم یا قراردادی خدمتی است که امروزه شرکت های مختلفی آن را برای سازمان ها و یا مراکز مختلف انجام می دهند و هر کدام از این شرکت ها در رشته های تخصصی و یا غیر تخصصی و گاها عمومی فعالیت دارند. به همین دلیل باید برای استخدام نیروی کاری مورد نیاز از شرکت هایی استفاده شود که توانایی تامین نیروهای انسانی مورد نیاز ما را داشته باشند، و بتوانند با یک شناخت کلی از نیاز ما بهترین نیروها را تامین کنند. برای شناخت این شرکت ها می توان با بررسی اولیه از خدمات آنها اطلاع یافت و در صورت نیاز از کمک آنها در تامین نیروهای انسانی پروژه کاری خود استفاده کرد. همچنین برای اطلاع از کیفیت کاری این شرکت ها می توان وضعیت نیروهای کاری آنها در پروژه های دیگر را مورد بررسی قرار داد و از حسن انجام تعهدات آنها اطلاعات بیشتری کسب کرد. در نهایت نیز در صورت مطلوب بودن می توان با اطمینان بیشتری امورات استخدامی و تامین نیروی انسانی خود را به این شرکت های استخدامی واگذار کرد.

تامین نیروی انسانی از طریق شرکت های خدماتی باید بر اساس یک قرارداد مطمئن و اصولی انجام گیرد. طی اینگونه قراردادها دو طرف بایستی به وظایف خود در قبال یکدیگر عمل کنند تا تعامل بین آنها وجود داشته باشد. برای مثل صنعت مورد نظر بایستی امورات پرداختی خود را طبق قرارداد انجام دهد، و در مقابل شرکت خدماتی نیز، حسن کار نیروی های خود را تایید و قصورات آنها را پاسخگو باشد. گاهی پیش می آید که بین طرفین قرارداد اختلاف هایی پیش می آید که معمولا از طریق مراکز قضایی رفع می شود. به همین دلیل باید قرارداد نوشته شده بین طرفین دارای اعتبار باشد تا بتوان در موارد خاص مثل موراد قضایی از آن استفاده کرد.

تامین نیروی انسانی یک کار تخصصی است که باید حتما آن را به شرکت های حرفه ای واگذار کرد تا بتوان با بکارگیری نیروهای حرفه ای بازدهی پروژه کاری خود را افزایش داد و برنامه های کاری خود را به شکل مناسب انجام داد.

 

niro-ensani-maherniroo-4

شرکت ماهر نیرو پارسا مرکز تخصصی تامین نیروی انسانی غیر مستقیم

تامین نیروی انسانی غیر مستقیم یا قراردادی خدمتی است که ما در شرکت ماهر نیرو پارسا آن را برای رشته های کاری مختلف و با بهترین کیفیت انجام می دهیم. در واقع ما در این مجموعه تخصصی توانسته ایم در رشته های کاری مختلف نیروهای حرفه ای را به خدمت بگیریم و پس از طی مراحل ارزیابی، بهترین آنها را برای پروژه های مختلف تامین کنیم.

تامین نیروی انسانی در شرکت ماهر نیرو پارسا توسط کارشناسان حرفه ای در این مجموعه انجام می گیرد و ما بابت کیفیت کاری نیروهای خود به پروژه های مختلف ضمانت های لازم را ارائه می دهیم.  شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات این مجموعه و تامین نیروهای استخدامی مورد نیاز خود می توانید با همکاران ما در این مجموعه تخصصی تماس بگیرید و از آنها در مورد تامین نیروهای مورد نیاز خود و امکانات ما مشاوره رایگان دریافت نمایید.