ایجاد فضای سبز و نگهداری آن

fazaee-sabz-maherniroo-5

ایجاد فضای سبز و نگهداری آن در مکان های مختلف به عنوان یکی از نشانه های توسعه یافتگی های شهری به شمار می رود  و برای امورات مختلف نیاز است که این فضاها در مناطق مختلف وجود داشته باشد. فضای سبز در زندگی شهری و ایجاد آن سابقه ای چند هزار ساله در زندگی شهری داشته، و امروزه ایجاد فضاهای سبز در مناطق مختلف مثل مناطق مسکونی، آموزشی، صنعتی، عمومی و غیره انجام می گیرد، و به عنوان یک نیاز اصلی به شمار می رود. فضای سبز به فضایی گفته می شود که در ابعاد مختلف و شکل های خاص طراحی شده و در آن انواع گیاهان و درختان تزیینی کاشته می شوند. فضای های سبز شهری به عنوان ریه های زندگی شهرنشینی به شمار می روند که نقش موثری بر سلامت محیط پیرامون خود دارند، و با ایجاد زیبایی، نقش موثری در ایجاد روحیه جامعه دارند. امروزه گاها دیده می شود که در کنار این فضاها نمونه های مصنوعی از فضاهای سبز ایجاد می شود که این فضاها عمدتا جنبه زیبایی داشته و با نمونه های طبیعی و مزایای بیشمار  آنها فاصله زیادی دارند.

ایجاد فضای سبز و نگهداری آن اقدامی یک اقدام تخصصی است که باید به وسیله افراد و مجموعه های تخصصی انجام گیرد. ما در این مقاله به صورت تخصصی به معرفی این مهارت و مزایای آن می پردازیم.

ایجاد فضای سبز و نکات مهم در مورد آن

ایجاد فضای سبز در بسیاری از پروژه ها و موارد به عنوان یک امر الزامی به شمار می رود و عدم اجرای آن می تواند باعث اعمال جریمه ها و غیره شود. به همین دلیل برای ایجاد فضای سبز باید نکات متعددی را مد نظر داشت و مراحل مختلف آن را انجام داد تا این پروژه با موفقیت اجرا شود. از مهمترین نکات  برای ایجاد فضای سبز می توان به این موارد اشاره کرد:

  • بازدید از زمین پروژه و مکان آن: ایجاد فضای سبز در پروژه های مختلفی انجام می شود و به همین دلیل باید قبل از انجام هر اقدامی از پروژه مورد نظر و زمینی که قرار است فضا در آن ایجاد شود بازدید شود. در واقع فضای سبز مورد نظر باید بر اساس نوع پروژه انتخاب و انجام شود. در بازدید از محل باید متراژ زمین، نوع خاک، فاصله آن از پروژه و غیره مشخص و ثبت شوند.
  • طراحی نقشه: برای احداث فضای سبز در یک پروژه باید یک نقشه کلی طراحی شده و بر اساس آن سایر اقدامات انجام گیرد. برای طراحی این نقشه باید از دانش کامل در این حوزه برخوردار بود.
  • مشخص نمودن پوشش گیاهی: بر اساس منطقه جغرافیایی باید پوشش گیاهی مناسب برای فضای سبز مورد نظر انتخاب شود. آزمایش آب و خاک، و همچنین اطلاع از نوع پروژه می تواند در انتخاب پوشش گیاهی مورد نظر موثر باشد.
  • محاسبه هزینه: ایجاد فضای سبز با توجه به شرایط مختلف هزینه های متفاوتی دارد، قبل از انجام پروژه باید بر اساس نقشه ها و نظرات کارشناسی هزینه پروژه مشخص شود.
  • تامین آب، خاک، بذر، نهال، مصالح و غیره : برای اجرای پروژه باید در مرحله اول آب مورد نیاز آن تامین شود. آب پروژه می تواند به صورت دائم و یا از طریق حمل از دیگر مناطق تامین شود. خاک پروژه نیز باید قبل از انجام کار آزمایش شود، و اگر نیاز بود، خاک آن از محل دیگری تامین شود. همچنین باید کود، بذر و نهال، مصالح و غیره نیز طبق برنامه تامین شود.
  • اجرای پروژه: پس از تامین مواد و مصالح و طراحی نقشه باید پروژه مورد نظر زیر نظر کارشناسان انجام گیرد.
fazaee-sabz-maherniroo-2

مراحل نگهداری پوشش گیاهی بعد از ایجاد فضای سبز

ایجاد فضای سبز پایان کار یک پروژه فضای سبز نیست و تنها اول راه است. در واقع نگهداری فضای سبز بیش از ایجاد آن حساسیت و اهمیت دارد. ایجاد فضای سبز یک پروژه موقت، و نگهداری آن یک کار دائمی است. برای نگهداری یک فضای سبز باید همواره کلیه نکات کارشناسی مد نظر بوده و مراحل مختلف به صورت منظم اجرا شوند. برای مثال یک فضای سبز برای نگهداری نیازمند یک کارشناس دائمی است این کارشناس به صورت دوره ای میزان قوت خاک و وضعیت گیاهان و درختان آنها را بررسی کرده، و در موارد لزوم کود و املاح مناسب را تجویز می کند. همچنین برای نگهداری فضای سبز باید به موقع هرس چمن ها، درختان، گیاهان و غیره انجام شود. آبیاری منظم و دوره ی نیز یکی از اقداماتی است که باید همواره در یک فضای سبز نیز نظر کارشناس انجام گیرد. با این تفاسیر مشخص می شود که راه اندازی و نگهداری فضای سبز یک امر تخصصی است و بایستی آن را به مراکز تخصصی و حرفه ای واگذار کرد. همچنین از لحاظ اقتصادی نیز این کار بسیار مقرون به صرفه تر است. زیرا این مراکز کارشناسانی در اختیار دارند که به صورت همزمان چندین پروژه را مدیریت می کنند و ضمن داشتن تجربه، می توانند مدیریت یک فضای سبز را انجام دهند و در این حالت نیز به استخدام کارشناس دائم نیست.

fazaee-sabz-maherniroo-3

ایجاد فضای سبز و نگهداری از آن

ایجاد فضای سبز و نگهداری از آن یک امر تخصصی است، به همین دلیل برای انجام امورات تخصصی باید تمامی قوانین و استانداردهای آن به کلی رعایت شوند، چون در غیر این صورت پروژه بازدهی و تداوم چندانی نخواهد داشت. امروزه مراکز مختلفی در سراسر کشور وجود دارند که این کار تخصصی را با کیفیت های مختلف انجام می دهند و برای اجرای پروژه مناسب باید بهترین مجموعه انتخاب شود.

ایجاد فضای سبز و نگهداری آن یک اقدام تخصصی است که ما در شرکت ماهر نیرو پارسا به آن فعالیت داریم و آمادگی داریم این پروژه ها را برای مراکز مختلف ایجاد کرده و یا نگهداری کنیم. ما در شرکت ماهر نیرو پارسا سال هاست که در زمینه ایجاد و نگهداری فضاهای سبز مراکز مختلف فعالیت داریم و توانسته در تمامی این پروژه موفقیت های لازم را کسب نماییم. ما در این مجموعه تخصصی برابر با آخرین استانداردهای روز دنیا کار ایجاد و نگهداری فضاهای سبز را انجام می دهیم و برای انجام موفق آنها بهترین کارشناسان طراحان فضای سبز، کشاورزی و غیره را به خدمت گرفته ایم و از بروزترین تجهیزات روز دنیا که در کشور موجود است استفاده می کنیم. همچنین ما در شرکت ماهر نیرو پارسا، به دلیل انجام فعالیت تخصصی بهترین هزینه و تعرفه را از مشتریان خود دریافت می کنیم، و آمادگی داریم با تمامی ارگان های شخصی و دولتی در سراسر کشور برای انجام پروژه فضای سبز و نگهداری آن همکاری نماییم. شما برای دریافت مشاوره رایگان و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد فضای سبز و نگهداری آن می توانید با همکاران ما در شرکت ماهر نیرو پارسا، تماس بگیرید.