تهیه غذا و راه اندازی کترینگ صنعتی در شرکت خدمات ماهر نیرو پارسا

catering-sanati-maherniroo

راه اندازی کترینگ صنعتی جهت تهیه غذا برای مراسم و کسب و کارهای مختلف یکی از نیازهای جامعه امروزی به شمار می رود. انسان برای حیات خود نیاز به غذا دارد و به همین دلیل غذا در زندگی انسان نقش بسیار مهمی دارد. همچنین با استفاده از غذا می توان علاوه بر تامین نیاز بدن افراد، در آنها تاثیرگذار بود و برای امورات مختلف بهره برداری کرد. به همین دلیل در مراسمات مهم یکی از خدماتی که ارائه می شود، تهیه و توزیع غذا می باشد. تهیه غذا برای زندگی معمول و خانگی اقدامی است که خانم های خانه دار و طول روز یک یا چندین بار آن را انجام می دهند. آشپزخانه های خانگی ظرفیت محدودی دارند و به همین دلیل می توان از آنها برای تهیه غذای خانواده و یا نهایتا یک مهمانی خانوادگی استفاده کرد. اما زمانی که هدف تهیه غذا برای یک مجتمع کاری و یا یک مراسم بزرگ باشد نیاز به یک آشپزخانه بزرگ و حرفه ای است، و بدون وجود چنین آشپزخانه ای نمی توان غذای گروه عمده ای را تهیه کرد. به همین دلیل امروزه شاهد آن هستیم که کترینگ های صنعتی در شهرهای مختلف راه اندازی شده اند، که کار تهیه غذا برای مراسم و همچنین پروژه های کاری و غیره را انجام می دهند. در بحث صنعت و خدمات نیز گاهی نیاز به راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی است تا با استفاده از آن بتوان غذای مورد نیاز پرسنل کاری را تامین کرد. برای تمامی این موارد باید یک آشپزخانه یا کترینگ صنعتی با شرایط استاندارد و بهداشتی راه اندازی کرد. برای راه اندازی کترینگ صنعتی مراحل مختلفی وجود دارد و باید تمامی این مراحل به صورت اصولی و حرفه ای اجرا شوند تا پروژه کاری به درستی راه اندازی شود. در ادامه متن این مراحل معرفی می شوند.

catering-sanati-maherniroo-2

مراحل راه اندازی کترینگ صنعتی

راه اندازی کترینگ صنعتی اقدامی است که برای به ثمر رسیدن باید مراحل متعدد راه اندازی آن را به صورت کامل طی نمود. در واقع راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی باید از مسیر اصولی خود انجام گیرد تا بتواند به بازدهی کاری، موفقیت و در نتیجه سود برسد. از مهمترین مراحل راه اندازی یک کترینگ صنعتی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • تهیه منو، ظرفیت کاری و تجهیزات: تهیه منو قدمی مهم در راه اندازی آشپزخانه صنعتی است. در تهیه منو باید تمام سلایق را در نظر گرفته و بر اساس آنها یک منوی کلی برای آشپزخانه صنعتی خود تعریف کنید. منو باید از غذاهایی پر شود که شما توان تهیه آنها را دارید. با تعریف کردن منو شما می توانید برنامه غذایی روزانه تعریف کنید و بعد از تهیه برنامه غذایی می توانید ظرفیت کاری روزانه خود را معلوم کنید. پس از این کار معلوم می شود شما به تعداد از تجهیزات و ظروف و غیره نیاز دارید.
  • انتخاب مکان: انتخاب مکان دومین قدم برای راه اندازی کترینگ است. پس از اینکه ظرفیت کاری و تجهیزات آن معلوم شد شما باید مکان مناسب را انتخاب کنید. برای این کار باید جایی انتخاب شود که دسترسی همگانی به آن وجود داشته و در معرض دید باشد. همچنین تراکم ادارات، مراکز خدماتی، بیمارستان و غیره در منطقه می تواند بر آینده کاری شما و جذب مشتری نیز تاثیرگذار باشد. برای انتخاب مکان جهت راه اندازی کترینگ صنعتی نیز باید محلی انتخاب شود که استانداردهای بهداشتی و کیفی را دارا باشد و به انواع سیستم های تهویه، لوله کشی مناسب، اطفای حریق، امنیت الکترونیکی و فیزیکی و غیره مجهز باشد.

کسب مجوزها: سومین مرحله مهم در راه اندازی آشپزخانه صنعتی کسب مجوز است. راه اندازی کترینگ صنعتی بدون کسب مجوز امکان پذیر نیست. کسب مجوز در این زمینه زمان بر بوده و پیچیدگی های خاص خود دارد. اخذ مجوزهای بهداشتی، اخذ موافقت پلیس اماکن عمومی، موافقت شهرداری و غیره مراحلی هستند که در کسب مجوز و راه اندازی کترینگ صنعتی باید آنها را انجام داد.

catering-sanati-maherniroo-3

چند نکته مهم برای راه اندازی کترینگ صنعتی

راه اندازی کترینگ صنعتی همانگونه که از نام آن پیدا فرایندی پیچیده ای دارد. هرگز نمی توان با اطلاعات شخصی و با تجهیزات معمولی نسبت به راه اندازی کترینگ صنعتی اقدام کرد. برای این کار باید در مرحله اول از یک سری آمادگی های مهم برخوردار بود و سپس مراحل راه اندازی آن را انجام داد. وقتی شما قصد راه اندازی یک کترینگ صنعتی را دارید باید خود را برای یک حرفه ی درآمدزا و البته بسیار مهم آماده کنید. مدیریت یک کترینگ صنعتی نیاز به علاقه، پشتکار، برنامه ریزی، مهارت و شور خدمت رسانی دارد. به عبارت ساده تر برای مدیریت چنین پروژه ای باید محکم و در عین حال انعطاف پذیر بود. اگر چنین احساسی در شما وجود دارد، شما قطعا در این حرفه موفقیت خواهید شد و به درآمد و جایگاه مناسب خواهید رسید.

راه اندازی کترینگ صنعتی یک امر تخصصی است. به همین دلیل توصیه می شود در اولین گام از افراد کارشناس و حرفه ای در زمینه راه اندازی کترینگ صنعتی کمک گرفته شود تا پروژه کاری شما به صورت اصولی پی ریزی شده و شروع به کار کند. حتی در بخش هایی از کار برای مدیریت بهتر و یا رفع برخی مشکلات فنی نیز  باید از افراد و مجموعه های تخصصی در این حوزه کمک گرفته شود. به همین دلیل توصیه می شود این کار را با همکاری یک مجموعه تخصصی شروع کرده و همیشه ارتباط خود را با آنان حفظ کنید، تا بتوانید پروژه خود را بهتر مدیریت کرده و در مواقع لزوم از آنها کمک بگیرید.

catering-sanati-maherniroo-4

بهترین مرکز تهیه غذا و راه اندازی کترینگ صنعتی

راه اندازی کترینگ صنعتی با توجه به مطالب ذکر شده در این مطلب امری تخصصی می باشد، به همین دلیل لازم است برای انجام آن از شرکت ها و مراکز تخصصی در این حوزه کمک گرفته شود. ما در شرکت خدمات ماهر نیرو پارسا به صورت تخصصی در زمینه تهیه غذا و همچنین راه اندازی کترینگ صنعتی فعالیت داریم و می توانیم به افراد و مجموعه های متقاضی در این حوزه خدمت رسانی کنیم. ما در این مجموعه تخصصی از بهترین از بهترین کارشناسان این حوزه کمک گرفته ایم و آمادگی داریم در زمینه غذای مورد نیاز مجالس و مراکز مختلف خدمت رسانی کنیم. همچنین ما در این مجموعه تخصصی جهت راه اندازی کترینگ صنعتی برای پروژه های مختلف آمادگی داریم و این امورات را با نظر مشتریان و با بهترین کیفیت و قیمت ممکن انجام می دهیم

راه اندازی کترینگ صنعتی باید با شناخت بازار کار این رشته و اطلاع از استانداردهای روز دنیا انجام شود. ما در شرکت خدمات ماهر نیرو پارسا آمادگی انجام صفر تا صد این پروژه را داریم. شما برای کسب اطالاعات بیشتر در مورد شرایط تهیه غذا و راه اندازی آشپزخانه صنعتی شرکت خدمات ماهر نیرو پارسا می توانید با همکاران ما در این مجموعه تماس گرفته و ضمن دریافت مشاوره رایگان، ثبت سفارشات خود را انجام دهید.