بهترین شیوه راه اندازی کترینگ صنعتی

catering-sanati-maherniroo-1

راه اندازی کترینگ صنعتی یکی از خدماتی است که امروزه شرکت های خدماتی مختلفی آن را برای افراد متقاضی انجام می دهند و دلیل این موضوع اهمیت ویژه کترینگ ها و یا آشپزخانه های صنعتی می باشد. غذا عامل موثری بر حیات آدمی بوده و می تواند بر سلامتی و بازدهی کاری او تاثیرگذار باشد. به همین دلیل در مراکز مختلف مثل بیمارستان ها و یا مراکز صنعتی که شیفت های طولانی دارند به پرسنل  و ارباب رجوع های حاضر در آنها غذا داده می شود. معمولا این مراکز غذاهای مورد نیاز خود را به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از طریق کترینگ های صنعتی تهیه می کنند. همچنین افراد زیادی در جامعه وجود دارند که از طریق راه اندازی کترینگ صنعتی و عرضه غذا به مشتریان عمومی، کسب درآمد می کنند. به همین دلیل می توان اهمیت این مراکز را در جامعه امروزی لازم و ضروری دانست. ما در ادامه متن با کترینگ صنعتی و کاربردهای آن آشنایی می شویم.

catering-sanati-maherniroo-2

کترینگ صنعتی چیست؟ و راه اندازی کترینگ صنعتی چه مزایایی دارد؟

راه اندازی کترینگ صنعتی برای موارد شخصی و سازمانی دارای مزایای زیادی است. به طور کلی کترینگ ( به انگلیسی catering) به محلی گفته می شود که در آن تولید و سرو غذا انجام می گیرد. به طور معمول در تمامی خانه ها یک کترینگ یا همان آشپزخانه وجود دارد که از آن برای تهیه غذای ساکنین خانه، و در موارد خاص مهمانان استفاده می شود. این مکان ها برای خانه و امورات مهمانی های کوچک دارای بازدهی هستند. اما زمانی که برای یک مراسم بزرگ و یا یک جامعه انسانی نیاز به غذای عمده باشد، نمی توان از این محل ها استفاده کرد و باید، به مکان هایی مراجعه شود که برای این موارد ساخته شده اند و این مکان ها همان کترینگ های صنعتی هستند.

راه اندازی کترینگ صنعتی با ابزار و استانداردهای خاص انجام می گیرد و به همین دلیل در این مراکز امکاناتی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان انواع غذاها را با کیفیت و در زمان مناسب تهیه کرد.

راه اندازی کترینگ صنعتی از لحاظ مختلف دارای اهمیت است. برای مثال امروزه مراکز و مجموعه های زیادی وجود دارند که در زمینه تولید و خدمات متنوع فعالیت دارند ،و به همین دلیل بایستی به پرسنل و یا مراجعین خود وعده غذایی بدهند. اگر این کار آنها دائمی باشد می توانند با راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی غذای با کیفیت را با قیمت ارزان تولید کنند. اما اگر این کار آنها موقتی باشد، آنها می توانند از مراکز تهیه غذا که در واقع کترینگ های صنعتی هستند، کمک بگیرند. در این حالت نیز افراد علاقه مند و توانمند می توانند با راه اندازی آشپزخانه صنعتی و تهیه غذا برای موارد و مجموعه های مختلف، به کسب درآمد بپردازند.

catering-sanati-maherniroo-3

مراحل راه اندازی کترینگ صنعتی

راه اندازی کترینگ صنعتی یک کار تخصصی است که بایستی حتما مرحله به مرحله و بر اساس استانداردهای تعریف شده در این حوزه انجام گیرد. برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی مراحل مختلفی وجود دارد و به هیچ وجه نمی توان آن را به تنهایی و یا بدون داشتن تجربه انجام داد. برای راه اندازی این مرکز در مرحله اول بایستی ظرفیت کاری و نوع خدمات را تعیین کرد. برای مثال می بایستی تعیین نمود که چند پرس از هر نوع غذا می توان به صورت روزانه تهیه کرد. برای انجام بهتر این کار توصیه می شود یک طرح توجیهی توسط افراد کارشناس در این حوزه تعیین شود. در مرحله دوم راه اندازی کترینگ صنعتی  می بایستی نسبت به اخذ مجوز از نهادهای قانونی و تخصصی این حوزه که معمولا شبکه بهداشت، اصناف، اماکن عمومی و غیره می باشند، اقدام نمود. پس از این کار وارد مرحله سوم می شویم، در این مرحله می بایستی بر اساس انتظارات و طرح توجیهی تهیه شده، یک مکان و تجهیزات مختلف آن راه تهیه کرد. هر چه ظرفیت کاری شما بیشتر باشد به طبع به مکان بزرگتر و همچنین تجهیزات کاری بیشتری نیاز دارید. مکان آشپزخانه باید یک محل مناسب از نظر بهداشتی و بازاریابی باشد. همچنین در این مورد بایستی تعداد نیروهای انسانی و همچنین تخصص آنها نیز تعیین شوند. با فراهم کردن مکان، تجهیزات و نیروهای آن بایستی مرحله چهارم را انجام داد. در این حالت شما بایستی با توجه از شناخت محل، نسبت به بازاریابی اقدام کنید. برای اینکه کار نیز می توانید از تبلیغات پربازده استفاده کنید. همچنین اگر کترینگ مورد نظر برای پروژه خاصی ساخته شده است، می توان از آن بهره برداری کرد و با توجه به نیاز روزانه پروژه اقدام به تهیه غذا نمود.

catering-sanati-maherniroo-4

مرکز تخصصی راه اندازی کترینگ صنعتی

راه اندازی کترینگ صنعتی همانگونه که در بخش های قبل ذکر شد که زمان بر و پرهزینه ای است. اگر فرد متقاضی در این زمینه تخصص نداشته باشد، بی شک به دلیل فرایندهای های پیچیده و زمانبر ادارای ماه ها و شاید سال های در پیچ و خم اخذ مجوز و راه اندازی آشپزخانه صنعتی قرار داشته باشد. در واقع روند طولانی راه اندازی عاملی است که باعث اعمال هزینه های زیاد می شود. در نتیجه بهترین کاری که می توان در این حوزه انجام داد، واگذاری این اقدام به شرکت های تخصصی است.

راه اندازی کترینگ صنعتی خدمتی است که برای انجام آن باید یک شرکت تخصصی و حرفه ای مراجعه شود تا به وسیله آن بتوان بهترین آشپزخانه را راه اندازی کرده، و در آن خدمات مختلف مربوط به تهیه و سرو غذا را انجام داد. در واقع برای این کار باید به کارشناسان این حوزه مراجعه کرد. ما در شرکت ماهر نیرو پارسا به صورت تخصصی در زمینه تهیه غذا و خدمات کترینگ صنعتی فعالیت داریم و می توانیم به متقاضیان آن در سراسر کشور خدمت رسانی کنیم. ما در شرکت ماهر نیرو پارسا برای راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی تمامی استانداردهای ملی و جهانی را در این حوزه لحاظ کرده، و بر طبق نظر و سلایق مشتریان خود این کار را انجام می دهیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و دریافت مشاوره رایگان جهت راه اندازی یک کترینگ صنعتی می توانید با همکاران ما در شرکت ماهر نیرو پارسا در تماس باشید.