مرکز تخصصی طراحی و اجرای روف گاردن

roof-garden-maherniroo

طراحی و اجرای روف گاردن یکی از بهترین اقداماتی است که می توان در حوزه ساخت و سازهای نوین انجام داد. امروزه زندگی شهرنشینی بشر شکلی جدید به خود گرفته و همین مسئله باعث شده که ساخت و سازهای جدیدی با نام مجتمع های مسکونی، تجاری و یا آپارتمانی در زندگی بشر شکل گیرند، و قسمت قابل توجهی از زندگی شهرنشینی مربوط به این سازه ها باشد. متاسفانه سازه های آپارتمانی بشر را از داشتن بسیاری از لذت های یک خانه واقعی محروم کرده اند و نداشتن حیاط، فضای سبز، متراژهای مناسب، در کنار زندگی های اجتماعی اجباری و غیره از شایع ترین مشکلات آپارتمان ها به شمار می روند. تا به حال سعی شده که این کمبودها و مشکلات هر کدام به گونه ای رفع شوند، و یکی از بهترین خلاقیت هایی که در سازه های آپارتمانی برای ایجاد فضای سبز انجام می گیرد، طراحی و اجرای روف گاردن است. ما در ادامه متن در این مورد اطلاعات کاملتری ارائه می دهیم.

roof-garden-maherniroo-1

طراحی و اجرای روف گاردن چیست؟

طراحی و اجرای روف گاردن اقدامی است که در حوزه ایجاد فضای سبز در پشت بام ها انجام می گیرد. روف گاردن (به انگلیسی Roof garden) یا فضای سبز روی پشت بام اقدامی است که به منظور ایجاد فضای سبز در یک پشت بام و در سطوح مختلفی انجام می گیرد. این کار می تواند با گذاشتن چند گلدان در پشت بام شروع شده، و به یک باغ یا باغچه کوچک و حرفه ای ختم شود. به طور کلی اجرای روف گاردن دارای سابقه ای طولانی در زندگی بشر است اما در مورد ایده اولیه شکل گیری آن اطلاعات دقیقی در دست نیست. عده ای تاریخچه این اقدام را مربوط به باغ‌های معلق بابل می دانند، اما آنچه تاریخ ثبت کرده و در مورد آن اسناد وجود دارد این است که اجرای روف گاردن از  دهه 1960 در آلمان شروع شده و به کشورهای اروپایی، آسیایی، آمریکایی و غیره راه یافت. امروزه نیز بنا به دلایل مختلف این اقدام در گوشه و کنار دنیا انجام می شود. در ادامه متن اهمیت و مزایای اجرای بام سبز و روف گاردن معرفی می شوند.

roof-garden-maherniroo

اهمیت و مزایای طراحی و اجرای روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن اقدامی است که امروزه در سراسر دنیا انجام می شود و برای انجام آن انگیزه های مختلفی وجود دارد. برای مثال یکی از دلایل و مزایای ایجاد روف گاردن، ایجاد زیبایی در یک ساختمان است. در این صورت می توان با ایجاد بام سبز به زیبایی و جلوه یک ساختمان افزود و این اقدام بی شک بر قیمت نهایی و ارزش یک ساختمان می افزاید. همچنین با این اقدام می توان فضای خشن، آلوده و سنگین شهرها را بهتر و قابل تحمل تر کرد. در نتیجه ساکنین ساختمان ها می توانند با قدم زدن روزانه در روف گاردن ها خستگی ناشی از کارهای روزانه را برطرف نمایند. اگر میزان روف گاردن انجام شده زیاد باشد قطعا بر کیفیت هوای پیرامون خود نیز تاثیرگذار خواهد بود و ساکنین ساختمان هوایی سالم تر و مطبوع تر را دریافت خواهند کرد. اما مهمترین مزیت و اهمیت اجرای بام سبز و روف گاردن، امکان پرورش گیاهان مختلف می باشد. در نتیجه افراد می توانند با طراحی و اجرای انواع روف گاردن علاوه بر پرورش درختان، گل ها و سبزی، میوه های مورد نیاز خود را نیز تهیه کنند و اگر متراژ اجرا شده آنها زیاد باشد، قطعا می توانند به فروش و عرضه آنها نیز فکر کنند.

roof-garden-maherniroo

نکات مهم در طراحی و اجرای روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن اقدامی است که انجام اصولی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای انجام آن باید تخصص و مهارت لازم وجود داشته باشد چون در غیر این صورت، احتمال دارد خسارات جدی به یک ساختمان وارد شد. برای مثال باید محاسبات تخصصی در این حوزه انجام گیرد و استحکام ساختمان از لحاظ مقاومت بررسی شود. چون برای انجام این کار خاک و مصالح زیادی به پشت بام یک ساختمان منتقل می شوند که این موارد بر وزن ساختمان و فشار وارده به آن تاثیرات قابل توجهی دارند، و می توانند در کوتاه و یا بلند مدت تاثیرات مخربی بر روی ساختمان به همراه داشته باشند. همچنین برای اجرای این کار بایستی پوشش دهی سقف ساختمان به صورت استاندارد و دقیق انجام گیرد. زیرا نفوذ آب به سقف ساختمان می تواند زمینه پوسیدگی سقف، دیوارها و در نهایت ریزش ساختمان را به همراه داشته باشد. اما مهمترین نکته در طراحی و اجرای روف گاردن انتخاب خاک، کود، پوشش گیاهی و کاشت مناسب و اصولی آنها می باشد. برای اینکه بتوان یک روف گاردن را با بهترین شیوه اجرا نمود لازم است پوشش گیاهی آن بر اساس شرایط جغرافیایی مورد نظر و همچنین ارتفاع ساختمان و عوامل دیگر انتخاب شوند. با ذکر این تفاسیر می توان طراحی و اجرای نمودن روف گاردن را یک کار تخصصی و حرفه ای دانست و لازم است آن را با همکاری شرکت های تخصصی در این حوزه انجام داد.

roof-garden-maherniroo

بهترین راه طراحی و اجرای روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن اقدامی است که برای انجام آن باید از شرکت های تخصصی و حرفه ای در این زمینه کمک گرفت. خوشبختانه امروزه شرکت های مختلفی راه اندازی شده اند که می توانند در این حوزه به متقاضیان خدمت رسانی کنند. کمک گرفتن از این شرکت ها برای اجرا و طراحی انواع روف گاردن مزایای زیادی دارد. به دلیل اینکه چنین شرکت هایی به صورت تخصصی طراحی و اجرای انواع روف گاردن را انجام می دهند، در نتیجه در زمینه اجرای آنها در شرایط مختلف تخصص و تجربه کافی دارند، و به همین دلیل می توان از خدمات آنها استفاده کرد. همچنین هزینه تمام شده کار در این مراکز نسبت به دیگر شیوه ها مقرون به صرفه تر می باشد. البته برای انتخاب شرکت مورد نظر جهت طراحی و اجرای انواع روف گاردن، باید نهایت دقت و توجه را به خرج داد و بهترین شرکت را انتخاب کرد. برای مثال جهت طراحی نمودن و روف گاردن در تهران و دیگر نقاط کشور مجموعه های مختلفی وجود دارند که گاها بعضی از آنها فاقد تخصصی های لازم هستند و نمی توان به وسیله خدمات آنها، و به شکل اصولی این اقدام را انجام دارد. در نتیجه توصیه می شود که حتما از شرکت های تخصصی در این حوزه خدمات دریافت شود.

roof-garden-maherniroo

طراحی و اجرای روف گاردن در شرکت ماهر نیرو پارسا

طراحی و اجرای روف گاردن خدمتی است که ما در شرکت ماهر نیرو پارسا آن را به تمامی علاقه مندان ارائه می دهیم . ما در این مجموعه در زمینه طراحی و اجرای فضای سبز در کرج، تهران و دیگر شهرها فعالیت داریم و می توانیم به متقاضیان بهترین خدمت را ارائه دهیم. ما به عنوان بهترین پیمانکار فضای سبز در تهران، برای انجام پروژه های باکیفیت بهترین نیروهای اجرایی و طراحی روف گاردن را به خدمت گرفته ایم و می توانیم با بهترین کیفیت به متقاضیان اجرای روف گاردن در تهران و کرج خدمت رسانی کنیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی و اجرای فضای سبز در کرج، تهران و غیره می توانید با همکاران ما در بهترین پیمانکار فضای سبز در تهران تماس بگیرید و از آنها مشاوره رایگان دریافت نمایید.